Wat is het belang van curriculumaspecten?
Simulaties en ontdekkend
leren zijn maar een maneir van instructie die in het
curriculum kan staan.
Voor het begin moet afgevraagd worden of SimQuest is:
In het algemeen hangt de plaats in het curriculum af van de doelen die moeten worden bereikt.
Afhankelijk van de plaats in het curriculum is het mogelijk te
bepalen hoeveel tijd (en geld) er besteed moet worden aan de
ontwikkeling van de leeromgevingen.
Als SimQuest het kern-medium is, moeten alle belangrijke domeinkarakteristieken en instructionele ondersteuning worden
geimplementeerd in SimQuest, bijv. introductie,
opdrachten, samenvatting
etc. De keuze voor SimQuest als kern van het leerproces betekent
een investering in tijd en (dus) geld.
Als SimQuest wordt gebruikt als complementair element, dan is een
belangrijke ontwerpbeslissing op welke elementen de nadruk komt
te liggen. De leraar moet beslissen welke leeractiviteiten het
best met SimQuest kunnen worden gedaan en welke niet, bijv. een
klassikale introductie of een introductie met SimQuest, of het
gebruik van SimQuest naast of in plaats van een practicum.
Als SimQuest aanvullend wordt gebruikt, is het belangrijk of het
leermateriaal al aanwezig is. Bij een aanvullend doel wordt tijd
en geld voor de ontwikkeling een nog belangrijker beslissing.
Ondanks dat de meeste leraren courseware gebruiken als het
kernelement, is het beter en makkelijker om te beginnen met het
gebruik als aanvullend element.
Naast curriculum-aspecten, welke andere aspecten spelen een rol in het instructie ontwerp?